17 mei

21 mei 2022 - Sarrians, Frankrijk

Vandaag is het de Nationale dag tegen LHBTIQ+ geweld dus heb ik de vlag opgehangen. eerst ben iknaar park Naturel region du Luberon. Een hele mooie omgeving heb er helaas niet kunnen stoppen maar ben er wel doorheen gereden. Daarna ben ik door gegaan naar pont Julien. Deze brug is gemaakt door de romeinen voor als er te veel water in het meer was het wat via deze weg versneld verplaatst kon worden. Zeer mooi deze water weg is al heel lang niet gebruikt en is dus overgenomen door de natuur. Na de lunch ben ik doorgegaan naar Roussillon of ook wel bekend als het rooie dorp. In deze omgeving is het steen hier knal rood (pas op dit krijg je niet uit je kleren) Hiermee hebben ze de huizen gebouwd en later werd dit gebruikt als natuurlijke kleurstof voor kleding enz. Nu niet meer omdat de stoffen tegenwoordig met syntetische kleuren worden geverfd. waardoor de natuur hier is gaan bloeien. Na de bezichtiging in dit mooie dorp boven aan de heuvel met 35 graden. ben ik verder gaan rijden. Ik ben naar Carpentras gegaan waar i voor 1500 weg moest omdat ze niet willen dat er daarna nog campers staan. uiteindelijk ben ik naar een camperplek gegaan die gratis was naast een camping die zich in Sarrians is. Hier waren zeer aardige fransen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade