11-mei-22

13 mei 2022 - Sisteron, Frankrijk

De dag begon rustig. Eerst heb ik een plan de campagne bedacht:
N85    Corps
    Upaix
    le Poët
    Sisteron

Na de camper reis klaar te maken ben ik vertrokken. In corps heb ik een nog lekkere koffie gezet en dit uitgebreid opgedronken in het zonnetje. Toen ik weer vertrok zij de TomTom "laag aan batterij" daarnaast stond er een kastje nog open dus ben ik zo snel mogelijk weer gestopt. Op het moment dat ik weer vertrekken wou kwam ik er achter dat het lampje van de stekker die in de sigaretten aansteker niet brande. ik heb van alles geprobeerd maar hij wou het niet doen. Mijn eerste gedachte was de stekker is kapot. Dit kon ik niet testen omdat ik geen reserve had. Gelukkig is dit geen probleem want ik had mijn mobiel en 2 kaarten nog. Je zult het niet geloven maar mijn mobiel was helaas al op voor ik in Gap kwam. Dus heb ik verder gereden op de Plan de campagne. Dit ging super goed want in frankrijk zijn de borden voor routes niet overal... zoals ook dit keer het enigste bordje Route Napoleon die ik heb gezien was in Grenoble. Na De lunch was ik om 13:30 veilig aangekomen in Sisteron waar ik een Camperplek gevonden heb.

Op de Camperplek heb ik een nederlands stel ontmoet die vertelde dat het betaal systeem hier al jaren niet werkt en je daarom ook niet bekeurt wordt en dat het probleem wel bekend was maar ze geen tijd namen om er iets aan te doen. Dus een gratis overnachting. Ik ben gelijk gaan kijken naar de sigaretten aansteker en de reden waarom hij het niet doet. Eerst heb ik gecheckt onder de motorkap of er na 2de etappe van Route Napoleon geen draadje los gegaan was vanaf de startaccu naar de cabine. Dit bleek niet het geval te zijn. Toen ben ik gaan kijken in het handschoenen vakje waar de zekeringen verstopt waren maar daar werd ik niet veel wijzer van totdat ik  klepje om draaide want aan de achterkant stond welke kleine zekering voor welke functie is.

Blijkbaar was het duidelijk dat er iets aan de hand was want eerst komt de man van het nederlandse stel en daarna nog 2 franse mannen die ook op de camperplek stonden. Mijn gedachte was dat de zekering door gebrand omdat deze ook zorgde dat het licht in de cabine branden en die deden het ook niet. De startaccu deed het wel want de Camper wou gewoon starten dus daar lag het niet aan. Terwijl ik opzoek ging naar de niewe zekeringen (deze heb ik bij aankoop van de camper gratis gekregen.) werd de zekering gecheckt door de drie mannen waaruit de conclusie was dat hij inderdaad doorgebrand was. maar goed.. Toen ik de zekeringen gevonden moesten we nog de juiste vinden de zekering die er in zat was 7,5 wat ik had was 10,15 en 30 dus we hebben de 10 er in gedaan in de hoop dat dit werkt.

Morgen ga ik tijdens het rijden alles 1 voor 1 opladen gelukkig heb ik genoegen dingen die ik kan doen vandaag dus vervelen doe ik me zeker niet.